July 28, 2015

Killuke Sitsiiliat keset Haapsalu linna

Ma mäletan selgesti, kui vaimustuses olin 9aastase lapsena riidekapi ideest, mis mind paralleeldimensiooni (Narniasse) oleks viinud. Mida kõike ma selle leidmise eest andnud oleksin! Võin vanduda, et täna - täpselt kümme aastat hiljem - leidsin oma paralleeldimensiooni Haapsalust. Tõsi, hoopis teistsuguse: riidekapi asemel tuli siseneda kividest laotud võlvkäiku, mille kohal seisis kutsuv silt nimega Pizza Grande, ja välja ei ilmunud ma mitte lumises faune täis metsas, vaid päikeselises laululinde täis Sitsiilias. Otsest päikesevalgust hajutasid meeldivalt metsviinapuu lopsakad väädid ning silmailu pakkusid näiteks puidust veinikastid, maitsetaimedega täidetud potid ja vanaaegsed laternad. Kõigele eelnevale lisandusid veel ahvatlevad toidud ning soe (ja haruldaselt kiire!) teenindus, mis muutsid mu õnnest päris ogaraks.
Siinkohal kasutangi võimalust, et Pizza Grandet taevani kiita: ma tõepoolest ei tea, millal viimati vingemas pitsarestoranis einestasin (ilmselt kaks aastat tagasi Sitsiilias... kui sedagi). Mingem sinna massides ning kasvatagem selle paiga tulu kolmekordseks! 

No comments:

Post a Comment